اس ام اس خنده دار و تفریحی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حجاب باعث تحکیم خانواده می شود

تحکیم و اقتدار خانواده ،‌ خود عاملی است که از فلسفه حجاب ناشی می شود . در جامعه ای که زنان آن بدون حجاب در برابر دیدگان نا محرم و غیر خودی ظاهر می شوند ،‌دیگر نباید انتظار داشت که خانواده هایی با اقتدار و متین در آن جامعه شکل گیرد .

وقتی زنی بدون حجاب ظاهر شد ، دیگر قداست خانواده معنایی ندارد ، چرا که بینندگان یک زن بی حجاب تنها خانم ها نیستند ،‌ بلکه این فیلم شوم و ویرانگر بینندگان دیگری دارد و آن هم مردان هستند که بعضا مجردند و هنوز ازدواج نکرده اند . وقتی مردان به راحتی می توانند بیننده چنین فیلمی باشند که بازیگر اصلی آن یک زن بی حجاب است و وقتی که می شود به راحتی از چنین زنانی کام دل گرفت و تا زمانی که زنان هرزه و نیمه عریانی در اجتماع یافت می شوند که کالا را به قیمت بسیار ناچیز در اختیار مشتریان آلوده خود قرار می دهند ، نمی توان انتظار داشت که افراد خانواده هایی که اصول اخلاقی را رعایت می کنند از این بلا به دور بمانند . و چه درد ناک است اگر با خود نمایی و ناز و کرشمه زهر آگین این گونه افراد ، جوانان پاک ما هم یک لحظه در دل قصد گناه کنند .

بی حجابی بازیگران

بنابراین یک فرد بی حجاب مسول بر باد رفتن قداست و استواری خانواده هاست . اگر بگوییم جوانان ما فقط به دلیل مشکلات شغلی و اقتصادی ازدواج نمی کنند ، حق مطلب را به درستی ادا نکرده ایم ، چون به استناد به گفته های فوق ، بی حجابی و هرزگی زنان ، خود تیشه ای است که به ریشه درخت خانواده می خورد و از طرفی مانع از آن می شود که نهال یک خانواده جدید با دستان جوانان سالم ما در گلستان اجتماع کاشته شود .

چرا بی حجابی ؟ 

یکی از عوامل بی حجابی زن در جامعه را می توان نا آگاهی و نادانی وی نسبت به مسئله حجاب دانست .

آیات زیادی در قرآن و روایات فراوانی از حضرت ائمه معصومین (ع) ذکر شده که جهالت و نادانی را موجب انحراف و انخطاط یک قوم و افراد دانسته و بنیان همه بد بختی های بشر را نادانی معرفی نموده است .

دو گره اهل جهنم اند

اگر زنان مسلمان بدانند که پیامبر بزرگ اسلام (ص) زنان بی بند وبار و غیر محجب را اهل جهنم معرفی کرده، ‌این امر مهم را جدی گرفته و حجاب را رعایت می کنند .

رسول اکرم حضرت محمد (ص) می فرمایند :

مانند دو گروه از اهل جهنم را ندیده بودم ( که یکی از آن دو گروه اینانند ): زنانی که لباس های نازک (نیمه عریان) می پوشند ، با چهره های نپوشیده از روی تکبر شانه هایشان را بجنبانند و سر های خود را به وسیله موهایشان چون کوهان بلند شتر های قوی گردن بیارایند .  وارد بهشت نمی گردند و با اینکه بوی بهشت از مسافت های زیاد به مشام می رسد ، به مشام آنها نمی رسد .

آن زن گوشت بدن خود را می خورد

حضرت عبد العظیم حسنی از امام نحمد تقی (ع) نقل کرده که:

امیر المومنین فرمودند : روزی من و فاطمه (س) به خدمت حضرت رسول (ص) رفتیم و آن حضرت بسیار گریست .

عرض کردم : جانم به فدایت ! علت گریه شما چیست ؟

پیامبر فرمودند : آن شبی که مرا به آسمان بردند ، زنی چند از امت خود را در عذاب سخت دیدم و گریه من برای آنهاست .

زنی را دیدم به موی سر آویخته و مغز سرش می جوشد .

زنی را دیدم که گوشت بدن خود را می خورد .

زنی را دیدم که گوشت بدم او را از پیش و پس با مقراض های آتش می برند .

فاطمه زهرا (س) فرمودند :

ای حبیب و نور دیده من ! خبر ده که این ها کیانند .

حضرت فرمودند : ای دختر گرامی ! آن زنی که به آویخته بودند ، زنی بود که موی خود را از مردان نامحرم نمی پوشاند و آنکه گوشت خود را می خورد ،‌زنی بود که خود را برای نامحرم زینت و آرایش می کرد و آنکه گوشت بدنش را مقراض می کردند ، خود را به مردم نشان می داده که به او میل پیدا کنند .

به امید روزی که زنان نا آگاه از حجاب از نادانی و آگاهی لازم برخوردار شوند .

خانواده

بخشی از بد حجابی یا بی حجابی زنان و دختران مربوط به نوع تربیت آنها در خانواده است . بدون شک تربیت فرزند وظیفه سنگین و مسولیتی بس بزرگ است که بر عهده پدر و مادر گذارده شده است و آنان نمی توانند از این مسولیت بزرگ شانه خالی کنند .

خانواده اولین و مهم ترین کانون شکل گیری تربیت فرزندان است . در احدیث زیادی که از ائمه اطهار (ع) بیان شده ، تاکید فراوانی بر تربیت فرزندان در کانون گرم خانواده شده است که به نقل چند مورد از آنها بسنده می شود .

تربیت در احادیث

امام زین العابدین می فرمایند :

بار خدایا ! مرا در تربیت و ادب فرزندانم یاری و کمک بفرما .

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند :

حق پدر بر فرزند آن است که ... و حسن ادب او بکوشد .

مردی محضر حضرت رسول (ص) رسید و گفت :

یا رسول الله ! حق این پسر برمن چیست ؟

پیامبر (ص) فرمودند : نام نیک بر او بگذاری و او را خوب ادب کنی .

و نیز از حضرت رسول اکرم (ص) نقل شده :

اگر کسی فرزند خود را ادب کند ، بهتر از این است که هر روز نیم صاع صدقه بدهد .

پیامبر اسلام (ص) به امیر المومنین علی (ع)‌ فرموده اند :

ای علی ! لعنت خداوند بر پدر و مادری که فرزند خود را بد تربیت کنند و موجبات عاق خود را فراهم نمایند .

پدرو مادر نه تنها فرزند خود را از نظر مادی و جسمی اداره می کنند ، بلکه مهم تر از آن در تربیت روح و ایمان فرزند خویش نیز نقش مهمی دارند .

پدران و مادران مسلمان وظیفه دارند از دوران کودکی ، فرزند خود را با خدا ، قرآن ، اهل بیت (ع) و احکام دینی آشنا نمایند و با عباداتی مثل نماز و روزه تمرین و پرورش دهند .

آری ! همان طور که گفته شد ، خانواده یکی از عوامل موثر در شکل گیری تربیت فرزند است و بدون شک خانواده است که می تواند روح ایمان و تقوا را در فرزند خود پی ریزی کنند .

تربیت صحیح و اسلامی فرزند در درجه اول موجب افتخار پدر و مادر است و چنانچه والدین در این کار اهمال و سستی کنند ، دچار مشکلات دنیوی و اخذوی خواهند شد .

امام جعفر صادق (ع)‌ می فرمایند :

هر چه زود تر و سریعتر معارف اسلامی را به فرزندان خود بیاموزید ، پیش از آنکه منحرفان با آموزش های انحرافی از شما سبقت بگیرند .

 

بنابراین توضیح درباره فلسفه وجودی و آموزش حجاب که یکی از نمودهای تربیتی ، اخلاقی و دینی است ، باید از خانواده شروع شود .

والدین به ویژه مادران وظیفه دارند که دختر خود را از همان دوران کودکی به حجاب سفارش کرده و آثار و فواید برکات حجاب در جامعه را به او بشناسانند تا فرزند وی با اطلاع کامل نسبت به حجاب و پوشش وارد جامعه شود و طرز فکر و برداشت صحیح و درستی از حجاب در ذهن داشته باشد .

پدر و مادر باید به فرزند دختر خود آموزش دهند که حجاب و رعایت آن برای زن شخصیت آور است و چون اسلحه ای برای تامین شرافت و عظمت زن کار ساز است .

بی توجهی والدین نسبت به فرزند دختر خود به ویژه در سن تکلیف ، زمینه ساز بی حجابی فرزند می شود . چیزی که ذز سالهای اخیر هم به چشم می خورد این است که به مسئله حجاب دختران کم سن کم تر توجه می شود و بسیلر مشکل است دختری را که تا قبل از تکلیف هیچ الزامی برای رعایت حجاب نداشته است به یک باره به حجاب فراخواند . بنا براین حجاب مسئله ای است که خانواده ها باید قبل از سن تکلیف به آن توجه داشته باشند و قبل از رسیدن به تکلیف آنها را به رعایت آن ملزم کنند .

جای بسیار تاسف است که در جامعه ، مادرانی محجب ظاهر می شوند ، که همراه آنان دخترانی بد حجاب دیده می شوند .

والدین باید از همان دوران بچگی دختران خود را به حفظ حجاب عادت دهند تا حجاب ملکه ذهن آنها شود و هنگام خارج شدن از منزل خود را ملزم به پوشش نمایند .

پیش از آنکه شیاطین و مخالفان حجاب ، با زمزمه های زهر آگین خود دختران و زنان را مورد هدف قرار دهند، این خانواده است که باید دختر خود را نسبت به حجاب آماده سازد . پدر و مادر باید به دختر خود بگویند که حجاب به عنوان یک پوشش برای زن مسلمان ، واجب است رعایت شود .

و به یقین پدر و مادری که چنین رفتار کنند ، در پیشگاه خداوند دارای پاداش خواهند بود و از جایگاه رفیعی در بهشت برخوردارند و از عذاب دوزخ رهایی می یابند .

امام موسی بن جعفر (ع) می فرماید :

از شیعیان ما نیستند ، آنان که زنان و دختران خود را به عفاف و پاکدامنی ارشاد و راهنمایی نکنند .

 

تربیت دختر

پیامبر اسلام می فرمایند :

هر کس دختری داشته باشد و او را نیکو تربیت نماید و علم بیاموزد و از نعمتی که خدایش ارزانی فرموده برای دختر گشایشی دهد ، این عمل مانع از آتش برای او خواهد بود .

درود و صلوات خداوند و ملائکه و انبیا و مقربان الهی برآن خانواده ای که در حفظ حجاب زن و دختر خود دقت داشته و کوشا باشد .

حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت های مختلف در جمع بانوان کشور فرمایشاتی داشته و در مورد دامن مادران که اولین مکتب و محل تربیت فرزندان می باشد ، تاکید زیادی کرده اند و مادران را موظف می دانند که فرزندان خود را خوب تربیت کنند و در این وظیفه هیچ گونه کوتاهی را جایز نمی شمارند .

ایشان می فرمایند :

{مادر ها مبدا خیرات هستند ، اگر خدای نا خواسته مادرانی باشند که بچه ها ر ابد تربیت کنند ،‌مبدا شرّند .}

{شما در اول که بچه ها در دامن شما بزرگ می شوند ، مسئول افعال و اعمال آنها هم هستید . همان طور که اگر یک بچه ای خوب تربیت کنید ، ممکن است که سعادت یک ملت را همان یک بچه تامین کند .}

{دامن مادر بهترین  مکتب است برای اولاد .}

{دامن مادر بزرگترین مدرسه ای است که بچه در آنجه تربیت می شود .}

{اگر از دامن مادر این تربیت خوب شروع شد و مادر ، بچه را خوب تربیت کرد و به دبستان تحویل داد ، دبستان هم خوب تربیت کرد و به دبیرستان تحویل داد ، آنجا هم همینطور تا دانشگاه یا ودارس علمی دیگر ، آنها هم خوب تربیت کردند ، یک وقت در یک برهه از زمان می بینید که جوان ها همه خوب از کار در آمده اند و یک مملکت را به سوی خوبی می کشانند .}

{ دامن مادرها ، دامنی است که انسان از آن باید درست شود ، یعنی اولین مرتبه تربیت ، تربیت بچه است در دامن مادر . برای اینکه علاقه بچه به مادر بیشتر از همه علایق هست و هیچ علاقه ای بالاتر از علاقه مادری و فرزندی نیست . بچه ها از مادر بهتر چیز یاد می گیرند . }

چنانچه ملاحضه می شود ، حضرت امام (ره) تاثیر و نقشی که زن و مادر در تربیت و شکل گیری شخصیت فرزندان دارد را فراتر و موثر تر از دیگر عوامل می داند .

بی حجابی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

مذاکره برای حذف کارت سوخت

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛از اوایل خرداد ماه که با توقف واریز سهمیه بنزین به کارت‌های سوخت، از تصمیم دولت برای توقف ارائه سهمیه بنزین پرده برداشته شد، تا پایان امروز فرصت برای کسانی بود که هنوز ته مانده بنزین 700 تومانی در کارت های سوختشان باقی مانده و طی این پنج ماه هنوز سر و کارشان به بنزین آزاد 1000 تومانی نیفتاده است.

یارانه

اگرچه قرار بود کارت‌های سوخت با سهمیه بنزین 700 تومان تا پایان شهریورماه جمع آوری شود، اما دولت این مهلت را تا پایان آبان تمدید کرد و بنابراین ساعت 24 امروز 30 آبان ماه آخرین فرصت استفاده از کارت های سوختی است که هنوز سهمیه بنزین در آن وجود دارد.

پس از آنکه وزارت نفت در روزهای ابتدایی خرداد اعلام کرد که طرح سهمیه‌بندی متوقف شده و قیمت بنزین یکسان سازی می‌شود، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که کمتر از 400 میلیون لیتر از سهمیه بنزین 700 تومانی در کارت‌های سوخت باقی مانده است که البته بخشی از آن مربوط به خودروهایی است که یا اصلا دیگر تردد ندارند و یا اصلا وجود ندارند.

زنگنه، وزیر نفت نیز در توضیح اتفاقی که افتاده بود شایعاتی درباره برنامه دولت برای افزایش قیمت بنزین را صراحتا رد کرده و تاکید کرده بود که نظام سهمیه بندی بنزین موجب فسادهای زیادی شده بود و با توجه به اینکه در سال گذشته متوسط نرخ مصرفی بنزین 800 تومان بوده است، تصمیم گرفته شد که بنزین تک نرخی شود.

اگرچه به نظر می‌رسد که دیگر قرار نیست برای بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته شود و برای کارت های سوخت نیز دولت برنامه های جدیدی مطرح می‌کند، اما زنگنه اطمینان داده است که سهمیه بندی گازوییل تداوم خواهد داشت.

اما پیشنهادات متعددی برای اینکه پس از پایان سهمیه بندی چه بر سر کارت های سوخت خواهد آمد مطرح شده است که وزیر نفت با تاکید بر اینکه سامانه کارت سوخت باقی خواهد ماند، یکی از کارایی های آن را استفاده به عنوان کیف پول الکترونیکی دانسته که قابلیت پرداخت الکترونیکی دارد. البته هنوز تصمیم نهایی برای سرنوشت این کارت های سوخت اعلام نشده، اما از پایان امروز تا زمان تصمیم گیری نهایی، این کارت‌ها در دست رانندگان باقی می‌ماند.

برنامه‌ای برای حذف کارت‌های سوخت وجود ندارد

در همین رابطه رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت به ایسنا گفت: هنوز برنامه‌ای برای حذف کارت‌های سوخت وجود ندارد و همچنان متقاضیان باید یا از کارت سوخت خودشان و یا از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند.

بیژن حاج‌محمد رضا با بیان این‌که از بامداد فردا یکشنبه یکم آذر بنزین 700 تومانی در کارت و بیرون از کارت سوخت هیچ امتیازی ندارد، اظهار کرد: از فردا در سراسر نقاط کشور بنزین معمولی به قیمت 1000 تومان و بنزین سوپر به قیمت 1200 تومان و سایر مشتقات نیز به همان قیمت‌های سابق عرضه می‌شود.

وی با ابراز گلایه از وجود کارت‌های سوخت در شرایط کنونی و این‌که این کارت‌ها دیگر کارایی قبلی را ندارند گفت: زمانی که بنزین به صورت آزاد عرضه می‌شود دیگر نیازی به وجود کارت نیست و به همین دلیل پیگیری‌هایی را برای حذف کارت سوخت انجام داده‌ایم، اما تاکنون هیچ دستوری به ما ابلاغ نشده است.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان این‌که متقاضیان هم می‌توانند از کارت آزاد و هم از کارت خودشان بدون پرداخت هیچ مبلغی استفاده کنند، تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر دریافت پول از مشتریانی که از کارت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند وجود دارد، اما باید گفت در این باره هیچ صحبتی نشده است.

وضعیت جایگاه‌ها عادی است

حاج محمدرضا در خصوص وضعیت جایگاه‌ها گفت: براساس تمهیدات و اقدامات انجام شده جایگاه‌ها با حداکثر قدرت آماده پذیرش متقاضیان هستند.

وی ادامه داد: تاکنون آنطور که انتظار می‌رفت جایگاه‌های بنزین شلوغ نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که از ظهر به بعد تعداد متقاضیان افزایش یابد.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان این‌که تمام تمهیدات لازم برای ارائه‌ی خدمات به مردم انجام شده است، افزود: هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و مردم می‌توانند با خیال راحت تا ساعت 12 امشب نسبت به سوخت‌گیری اقدام کنند.

حاج‌ محمدرضا با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل وجود CNG مصرف انرژی در قیاس با گذشته متعادل شده است، گفت: در شرایط فعلی مصرف بنزین به‌طور میانگین بین 72 تا 76 میلیون لیتر در روز است.
منبع:ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان

زمان واریز یارانه

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

زن در حجاب چون مروارید در صدف

البته که بی جا گفته نشده است ، زنانی که بی حجابی تمایل دارند ، در حقیقت دارند مروارید وجود خود را در معرض دیدگان آلوده قرار می دهند . اگر این زنان یک لحظه با خود بیندیشند و شخصیت های زنان نمونه تاریخ را مورد مطالعه قرار دهند ، به روشنی خواهند فهمید که :

با گذشت هزار و چهارصد سال از شهادت بانوی بزرگ اسلام ، سرور زنان عالم ، حضرت فاطمه زهرا (س) هنوز نام و رفتار آن حضرت زنده و پویاست و هر روز که می گذرد افکار نیکوی فاطمه زهرا (س) گویاتر و نمایان تر می شود . آیا این چنین شخصیتی نمی تواند الگوی زندگی باشد .

بی حجابی بازیگران

البته که می تواند ، اگر زنان مسلمان ما درست فکر کنند و به رفتار خویش ایمان داشته باشند ، زنان مسلمان الگوهای زیادی دارند ، الگوهایی چون حضرت مریم ، هاجر ، آسیه ، زینب کبری ، ربابه همسر امام حسین(ع)،

شهذ بانو والده مکرمه امام سجاد (ع) ، نرگس مادر امام زمان (عج) و ... .

ای زنان و بانوان آزاده مسلمان بیدار باشید !

 

امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند :

بنده دیگری مباش ؛ چرا که خداوند تو را آزاد آفریده است .

 

و امام باقر می فرمایند :

هر مذهبی شما را به راهی نبرد .

 

و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) می فرماید :

تا این خانم ها ( شما را نمی گویم ، شما توده هستید ، آن خانم ها را می گویم ) تا آنه توجهشان به این است که فلان چیز باید ، فلان مد از غرب به اینجا بیاید ، فلان زینت باید از آنجا به اینجا سرایت بکند ، تا یک چیزی آنجا پیدا می شود ، اینجا هم تقلید می کنند .

تا از این تقلید بیرون نیایید ، نمی توانید آدم باشید و نه می توانید مستقل باشید . اگر بخواهید شما را به اینکه یک ملتی هستید ، بشناسند و بشوید یک ملت ، از این تقلید غرب باید دست بردارید ، تا در این تقلید هستید ، آرزوی استقلال را نکنید .

 

و در جای دیگر حضرت امام (ره) فرموده است :

یکی از امور دیگری هم که باز من گفته ام ، این است که ما را جوری بار آورده بودند که یا باید فرنگی مآب باشیم یا هیچی . یک نفر جوان ، یک نفر خانم اگر سر تا پایش فرنگی مآب است ، این معلوم می شود خیلی عالی مقام است و اگر چنانچه مثل سایر مسلمان هاست ، این خیلی عقب افتاده است . عقب افتادگی و جلو رفتن را به این می دانستند که فرنگی مآب باشند . یعنی فرض کنند فرم لباسش چه جور باشد ، فرم کفشش چه جور باشد یا مثلا هر چه که از خارج می آید ، صرف بکند . مصرفی بار آوردند ما را ، برای همین جهت ما را مصرفی بار آورده اند .

بی حجابی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب - لشگر

محمدبن سیرین گوید: اگر بیند لشگریان بر اهل آن موضع گزند رسانیدند، دلیل قوت اهل آن موضع بود. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن لشگر درخواب بر پنج وجه است. اول: ملخ. دوم: سیل. سوم: باد. چهارم: خصومت. پنجم: محنت.

ل

تعبیر خواب - لرزیدن

محمدبن سیرین گوید:اگر کسی بیند سر او می لرزید، دلیل زحمت است. اگر بیند گردن او می لرزید، دلیل که امانت نگذارد. اگر بیند کفهای او می لرزید، دلیل است سخنی سخت بشنود. اگر بیند شکم او می لرزید، دلیل که در سفر به زحمت افتد. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند همه اندام او می لرزید، دلیل است که سختی بیند. اگر دید پایش می لرزید، دلیل که در سفر به زحمت افتد. حضرت دانیال گوید: دیدن لرزیدن اندام ها به خواب در چهار وجه است. اول: ضعف احوال. دوم: ترس و بیم. سوم: غم و اندوه. چهارم: مضرت و بیماری. محمدبن سیرین گوید: ... 
اگر بیند آسمان می لرزید، دلی که در آن دیار ظلم بود. اگر بیند آفتاب یا ماه می لرزید، دلیل است پادشاه آن ملک را مضرت رسد. جابرمغربی گوید: اگر دید عرش می لرزید، دلیل بر بی دیانتی علما است. اگر لوح و قلم می لرزید، دلیل بدحالی دبیران است. اگر بیند هفت آسمان می لرزید، دلیل محنت است.


ل

  • محسن رمضانی