اس ام اس خنده دار و تفریحی

  • ۰
  • ۰

کمترین سرانه ورزشی دانش‌آموزان دختر در کشور برای مشهد

دختر ایرانی

به گزارش ایسنا، جواد پورجاهد در نشستی مشترک میان مسئولان آموزش و پرورش خراسان رضوی و شهرداری مشهد که در محل خانه امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه سرانه ورزشی دانش آموزان دختر در کشور در کلانشهر مشهد کمترین میزان است به این گونه که سرانه ورزشی برای دختران در کل کشور 17 صدم مترمربع، در استان 12 صدم مترمربع و در مشهد زیر 10 صدم مترمربع است.

زن ایرانی

وی ادامه داد: همچنین یکی از موضوعاتی که در فضاهای ورزشی برای دانش‌آموزان استان با کمبود جدی مواجه است بحث استخرها است، اکنون سه استخر نیمه تمام داریم که به علت کمبود اعتبارات جدی مدتهاست که نیمه تمام باقی مانده و به بهره برداری نرسیده است.

پورجاهد افزود: طرح‌هایی همچون ورزش – محله - مدرسه و مرشدخوانی و دیگر طرح‌هایی که با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در سال‌های گذشته برگزار می‌شد بهتر است که مجدد با تعامل بین این دو بخش فعال شوند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از بحث‌های که در معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش دنبال می‌شود  توجه به مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است و متاسفانه در مناطق کم برخوردار همچون نواحی یک، دو، پنج و تبادکان شاهد آسیب‌های اجتماعی بیشتری بین دانش آموزان با سایر نواحی آموزش و پرورش هستیم.

مجید پیراسته مشاور شهردار مشهد نیز در خصوص استخرهای نیمه تمام آموزش و پرورش برای دانش آموزان گفت: برخی از دوستان در این زمینه پیگیری‌هایی انجام داده‌اند و چنانچه آموزش و پرورش نمی‌تواند تامین اعتبار کند این مساله را به شهرداری واگذار کند تا در قالب پروژه‌های نیمه تمام از سوی شهرداری تکمیل شود.

وی  همچنین در خصوص تعامل میان مجموعه آموزش و پرورش و شهرداری مشهد عنوان کرد: قطعا اقدامات خوبی در راستای تعاملات این دو مجموعه‌ها صورت گرفته است اما ظرفیت تعامل آموزش و پرورش و شهرداری در کلانشهر مشهد کاملا قابل افزایش است و چنانچه تبادل اندیشه و فعالیت بیشتر صورت گیرد قطعا شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

مشاور شهردار مشهد خاطر نشان کرد: در مدیریت شهری فعلی شهرداری مشهد شاهد تعاملات خوبی بین شورا و شهرداری و مجموعه عظیم آموزش و پرورش خراسان رضوی بوده‌ایم و باید به واسطه شان و جایگاهی که این دو مجموعه برخوردار هستند فعالیت‌ها را به تعالی برسانیم.

پیراسته عنوان کرد: با افزایش تعاملات در این دو مجموعه قطعا نتایج بهتری خواهیم داشت چرا که هم آموزش و پرورش و هم شهرداری دو مجموعه پرجمعیت هستند و هر دو از ظرفیت مدیرانی توانمند و کارآزموده برخوردار هستند.

دختر

  • ۹۵/۰۵/۰۶
  • محسن رمضانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی