اس ام اس خنده دار و تفریحی

  • ۰
  • ۰

آرتروز زانو ،شایع ترین دلیل آرتروز در افراد جوان

آرتروز زانو ،شایع ترین دلیل آرتروز در افراد جوان

پزشکی

فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی با اشاره به شایع‎ترین علت درد در افراد بالغ، گفت: آرتروز فقط به دلیل افزایش سن بوجود نمی‎آید و حتی افراد جوان نیز به آن دچار می‎شوند که شایع‌ترین علت آن شکستگی‎ها و آسیب‎های وارده به مفصل است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، کامران بدیع زاده درباره آرتروز زانو، گفت: استئوآرتریت یا آرتروز زانو شایع‎ترین علت درد در افراد بالغ است که بیشتر از  ۱۰درصد بالغین از آن رنج می‎برند. این بیماری با درجات گوناگون از محدودیت عملی، کاهش سطح فعالیت و کیفیت زندگی همراه است.

وی افزود: شایع‌ترین مفاصل مبتلا به ترتیب زانو، مفصل ران یا هیپ و انگشتان دست است.البته اکثر بیماران از درد در سایر مفاصل مثل ستون فقرات نیز شکایت دارند.

فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی، عنوان کرد: استئوآرتریت نه تنها باعث ناتوانی فرد از نظر حرکتی ‎می شود بلکه عواقب بسیار متعددی در زمینه مشکلات روحی روانی مثل از بین رفتن شادابی و اختلال در خواب را نیز به بیمار تحمیل می‎کند.

بدیع زاده با بیان اینکه استئوآرتریت با تخریب و از بین رفتن غضروف مفاصل مشخص می‎شود، یادآور شد: این مسئله باعث ایجاد التهاب در مفاصل یا همان آرتریت می‎شود.

وی افزود: دلایل متعدد از قبیل آسیب ها و شکستگی های داخل مفصلی،آرتریت های التهابی- عفونت، انحرافات مکانیکی مانند زانوهای پرانتزی و ضربدری و افزایش وزن از دلایل بروز آرتروز زانو شناخته شده است.

بدیع زاده در پایان خاطر نشان کرد: برخلاف عقیده عمومی آرتروز صرفا به دلیل افزایش سن بوجود نمی‎آید و حتی افراد جوان نیز به آن دچار می‎شوند که از شایع‌ترین علت ایجاد آن در جوانان شکستگی‎ها و آسیب‎های وارده به مفصل است.

منبع:خبرگزاری فارس

آرتروز زانو

  • ۹۵/۰۲/۲۹
  • محسن رمضانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی