اس ام اس خنده دار و تفریحی

  • ۰
  • ۰

نظر آیت‌الله مکارم درباره برگزاری ایام محسنیه



 به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس،‌ چندی پیش حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی نسبت به برگزاری دهه‌های متوالی عزاداری و خسته‌کردن مخاطب هشدار داد.

محرم

وی گفته بود: «سالی که 6 ماهش عزاداری است، آن عزاداری دیگر ارزشی ندارد! هی ایام خلق می‌کنند؛ ایام محسنیه جدیداً خلق شده. آن روز دیدم یک کتاب قطور برای حضرت محسن نوشته‌اند، کسی که به دنیا نیامده! بعد از همان شخص پرسیدم شما کل کتاب‌هایی که برای حضرت زهرا(س) چاپ کرده‌اید به این قطر نمی‌رسد، چطور برای حضرت محسن با این قطر کتاب درآوردید؟ اینجور که شما ایام درست می‌کنید آقا جان باید کل سال که عزاداری کنیم و مردم به کارشان نمی‌رسند... اگر نصف سال را در تقویم به بهانه‌های مختلف شروع کنیم به عزاداری، کمترین ضررش این است که کسی رغبتی برای آمدن در مجلس عزاداری نخواهد داشت و برایش عادی می‌شود. این موضوع از ایام اهل‌بیت قداست‌زدایی می‌کند. چیزی که نادر نباشد، دیگر مرغوب نیست. به نظر بنده این وهن اهل‌بیت است. باید کاری کنیم تا گفتیم مراسم عزاداری شخص بدود، نه اینکه بگوید ای بابا باز هم مجلس عزا!»

پس از نقل ناقص این سخنان در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی، رحیم‌پور ازغدی با موجی از هجمه‌ها مواجه شد تا آنجا که در خطبه‌های پیش از نماز جمعه 23 آبان موضوع سخنرانی خود را به توضیح این مفاهیم اختصاص داد.

در همین راستا، هیأت رزمندگان اسلام نیز بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: برگزاری غیرمنطقی مناسبت‌های متعدد و متفرقه (دهه‌ها و هفته‌های عزاداری) زمینه‌ساز به‌ حاشیه‌ رفتن مراسم عظیم عاشورای حسینی و موجب رویگردانی جامعه از بزرگداشت مناسبت‌هایی خواهد شد که اساس دین و اسلام ناب است.

به تازگی استفتائی از آیت‌الله مکارم شیرازی صورت گرفته و از این مرجع تقلید پرسیده شده: نظر حضرتعالی در مورد برگزاری مراسم ایام محسنیه چیست؟

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ نوشته است: «توسل به ذیل عنایت معصومین (علیهم‌السلام) و فرزندان آن‌ها کار بسیار خوبی است ولی بهتر این است که برنامه‌های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود.»

اس ام اس محرم

  • ۹۴/۰۹/۲۵
  • محسن رمضانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی